02.11.2011 (Лондон/Берлин) Поткупувањето на јавни службеници кога се склучува бизнис надвор од сопствената држава е редовна појава, според истражувањето на 3000 (три илјади) бизнисмени од развиени и земји во развој.
Индексот на поткупувачи на Transparency International за 2011 година, објавен денес, ги рангира 28те водечки меѓународни и регионални земји извознички по веројатноста на нивните компании да поткупуваат во странство. Компании од Русија и Кина, кои имаа 120 билиони долари прекуокеански инвестиции во 2010тата година, се претставени како земји кои веројатно плаќаат најмногу поткуп во странство. Компаниите од Холандија и Швајцарија се претставени како земји кои веројатно најмалку поткупуваат.
Индексот на поткупувачи на Transparency International за 2011 година, објавен денес, ги рангира 28те водечки меѓународни и регионални земји извознички по веројатноста на нивните компании да поткупуваат во странство. Компании од Русија и Кина, кои имаа 120 билиони долари прекуокеански инвестиции во 2010тата година, се претставени како земји кои веројатно плаќаат најмногу поткуп во странство. Компаниите од Холандија и Швајцарија се претставени како земји кои веројатно најмалку поткупуваат.
Приоритетна тема на надворешната заедница е обраќање поголемо внимание на надворешните поткупи. Пред една година, групата на 20 водечки економии (Г20) се посвети кон борбата против корупцијата со објавување на антикорупциски план. Извештајот за напредокот на работната група која го мониторира акциониот план, за кој се очекува групата Г20 да го одобри на утрешниот Самит во Кан, а ќе се препознаат чекорите на земјите од Г20 како Кина, Русија, Индонезија и Индија во осудувањето на поткупот во странство. Transparency International го поздравува овој извештај и повикува на брзо спроведување на дополнителни антикорупциски мерки.
Според денешниот извештај компаниите се многу веројатно спремни да плаќаат поткуп кон други бизниси, што претставува бизнис кон бизнис поткуп, кој за прв пат се истражува. Ова упатува дека корупцијата не е само грижа на јавниот сектор, туку и на бизнис секторот исто така, носејќи голем финансиски ризик и ризик за угледот на компаниите кои се вклучени.
“Јасно е дека поткупот останува рутина во бизнис практиката за многу компании и е вклучена во многу бизнис зделки, не само на оние со јавни службеници. Компаниите кои не успеваат да го спречат поткупот во нивната мрежа на добавувачи, влегуваат во ризик да бидат осудувани за нивните акции од бизнис партнерите или пак од нивните вработени„- вели Лабел.
• Нафтата и гаста се исто во сектор кој е гледан како специјално склон на корупција. Оваа индустрија е одамна склона на корупциски ризик. Компаниите кои оперираат во богатата со нафта – Нигерија, веќе се казнети со над 3,2 билиони долари во 2010 и 2011 година за поткуп на јавни службеници.
“На состанокот во Кан оваа недела, владите од Г20 мора итно да го спречат поткупот во странство. Новото законодавство во земјите од Г20 е можност да се обезбеди фер и отворена економија која ќе создава можност за одржливо обновување и стабилност на идниот раст. Владите можат да извршат приситок во нивните земји, на начин што ќе обезбедат ресурси за за водење истраги и подигнување обвиненија за поткуп во странство, така што ќе се создаде реална воздржаност од неетичко и незаконско однесување.” – вели Претседателот на Transparency International, Хугет Лабел.
Влијанието на поткупот
Во истражувањето, меѓународните бизнис лидери известуваат за широката практика на компании кои плаќаат поткуп на јавни службеници, со цел да, на пример, добијат на јавни тендери, да ја избегнат регулативата, да ги убрзаат владините процеси или да влијаат на донесување политики.
Според денешниот извештај компаниите се многу веројатно спремни да плаќаат поткуп кон други бизниси, што претставува бизнис кон бизнис поткуп, кој за прв пат се истражува. Ова упатува дека корупцијата не е само грижа на јавниот сектор, туку и на бизнис секторот исто така, носејќи голем финансиски ризик и ризик за угледот на компаниите кои се вклучени.
“Јасно е дека поткупот останува рутина во бизнис практиката за многу компании и е вклучена во многу бизнис зделки, не само на оние со јавни службеници. Компаниите кои не успеваат да го спречат поткупот во нивната мрежа на добавувачи, влегуваат во ризик да бидат осудувани за нивните акции од бизнис партнерите или пак од нивните вработени„- вели Лабел.
Индексот на поткупувачи за 2011 година исто така ја разгледува можноста од компании во 19 специфични сектори да се вклучат во поткуп и да вршат несоодветно влијание врз владите:
• Градежни и компании кои извршуваат јавни работи имаат најниска оцена во истражувањето. Ова е сектор каде регулативите се заобиколуваат , а сиромашната испорака може да има катастрофални ефекти врз јавната безбедност.
• Нафтата и гаста се исто во сектор кој е гледан како специјално склон на корупција. Оваа индустрија е одамна склона на корупциски ризик. Компаниите кои оперираат во богатата со нафта – Нигерија, веќе се казнети со над 3,2 билиони долари во 2010 и 2011 година за поткуп на јавни службеници.
###
Белешка до уредниците: Индексот на перцепција на корупцијата за 2011 ќе биде објавен на 1ви декември, рангирајќи ги земјите по ниво на перцепција за корупција во јавниот сектор.
Transparency International е глобална граѓанска организација, лидер во борбата против корупција.